Dam/Herrgolf

Senaste nytt Old Girls

Summering av spelåret 2017, Old Girls i Halland.

Efter fem spelade tävlingar i hyfsat bra väder kom så finalrundan på Ullared/Flädje att spelas i tidvis hällande regn!

Klosterfjorden GK hade samlat ett starkt lag för att om möjligt ta hem vandringspriset- och det lyckas de att göra! Grattis till dem!

Det efterföljande mötet med deltagare från alla klubbar var som vanligt välbesökt.

Vi konstaterade att tretton klubbar deltagit under 2017, att snittdeltagandet var 70 damer/spelat tillfälle samt att siffran visar på en svag minskning i antalet deltagare från föregående år.

Under punkten val av ordförande för 2018 blev utfallet att undertecknad står som ordförande kommande år, tillsammans med Birgitta Alexandersson. Björnhult tilldelades även den sista tävlingen 2018, den 18 september.

Monika Heiner, kontaktperson i Holms GK, är numera invald i Hallands Golfförbund (HGF). Vi är tacksamma för det arbete hon uträttar där även som talesperson för Old Girls, vars tävlingar ju ej ingår i HGF.

Inför 2018 hoppas vi på fler deltagare i våra tävlingar, som präglas av trivsel på och utanför banan.

Hoppas att vi ses!

Glommen den 3 oktober