Trivselgolfen

Här hittar du information om Trivselgolfen.

Trivselgolfen spelas på torsdagar under april till sept, med uppehåll under juli. En preliminär spelplan görs upp och lämnats till Tävlingskommittén så att våra tävlingar kan läggas in i den gemensamma tävlingskalendern. För att öka intresset planeras en resa till en klubb, som Björnhult har avtal med.

Säsongspriser delas ut vid en gemensam lunch som klubben bjuder på.

Under Björnhultsveckan är Trivselgolfkommittén ansvarig för Tävlingen ”Delikatessen”.

Ansvariga: Thommy Karlsson och Marie-Louise Åsälv

——————————————————————————————–

Trivselgolfen den 28 september var den sista för säsongen och samlade 28 spelare. Vi spelade en bästboll. Det var ytterligare en dag med fint sensommarväder.  Bana är fortfarande i mycket gott skick. Efter rundan åt vi en gemensam lunch som klubben bjöd på. Därefter var det prisutdelning för dagens tävling och för de bästa spelarna under hela säsongen.

Dagens pristagare var:

1. Anita Simonsson och Sven-Olof Karlsson            45 poäng

2. Kenneth Lennartsson och Tommy Johansson    44 poäng

Bästa Trivselgolfare är Stefan Ebervall, 712 slag och tvåa är Bo Andersson, 734 slag. Bästa dam är Marie-Louise Åsälv, 743 slag och tvåa är Gittan Johansson, 775 slag.

Flitpriset går till Bo Andersson, som deltagit vid 17 tillfällen.

Trivselgolfen tar nu paus till april 2024, men Thommy bokar 4 tider varje torsdag framöver och anmälan görs via ”supertext”, först till kvarn…..

Order of merit 2023

Spelplan 2023