Dam/Herrgolf

Old Girls

Här hittar du Regelverk/Spelplan och Senaste nytt.

Inbjudan till Old Girls -deltagande 2017.

Kom ihåg att reservera tisdagen den 2 maj !

Då startar säsongen för Old Girls-tävlingarna med spel på Halmstad GK, södra banan.

Spelplan -och greenfee  2017 finns uppsatt på anslagstavlan i klubbhuset och är inlagd på hemsidan.

Till dig som deltagit tidigare år hälsar vi: välkommen till ett nytt Old Girls-år!

Till dig som ännu inte varit med i vårt härliga gäng: välkommen att vara med oss!

Vi spelar på sex olika banor i Halland varje år. Samåkning sker från Björnhult och har underlättats av att samtliga banor erbjuder kanonstart.

Vi som är ansvariga i Björnhult är:

Carina Johansson  073-5208267 email: eriaalma@gmail.com

Britt-Inger Norlén  0763-912488 email: alfobrittinger@gmail.com

Birgitta Alexandersson

OLDGIRLS I HALLAND 2017

Du som fyller 50 i år eller är äldre, är välkommen att delta i denna trevliga damtävling. Alla som vill får tävla. Old Girls är både en individuell och lagtävling. Klubbens tre bästa resultat oberoende av klass räknas i lagtävlingen .Klassindelning, spelform och greenfee ser du på spelschemat. Många tävlande från din klubb ökar er vinstchans i klubbtävlingen. Vi spelar på sex olika hallandsbanor till reducerad greenfee. gemensam start är kl.09.00. Varje klubb försöker ta hänsyn till samåkning vid lottning. Pris till var 7:e startande plus ett ”närvaropris”. Pristagarna måste vara närvarande annars dras nya pristagare.

Nyhet 2016 :anmälningsavgiften ska inbetalas om avbokning sker EFTER att startlistan publicerats.

Anmälan görs på Golf.se >Min golf>Tävlingsanmälan. Logga in med Golf-ID samt lösenord. Anmäl dig senast till kl.12.00 fredagen veckan före tävlingen. Saknar du dator eller om det uppstår problem med anmälan – ring respektive klubbs tävlingskansli. Startlistor publiceras lördagen veckan före tävling på Golf.se

Klass A HCP +4.0-20.0

19 sep

Ullared/Flädje GK

Slaggolf

Vandringspriset till bästa klubb delas ut på sista tävlingsdagen, den 19 september.